Mysdag

Tog världens längsta sovmorgon till cirka 12 imorse och bara myste. Sen få P den smarta idén att vi ska ut och äta lunch. Så sminkar mig hoppar i kläderna och vi går ut. Det regnar och är lite halvt kyligt. Vi hamnar på gårdscafet, jag äter foccacia och vatten och P tacotallrik. Sen tog vi en snabbrunda på "stan". Men vart kallt så gick vi hem igen.

Väl hemma så lägger vi oss i sängen och kollar på tv:n och sociala jag somnar och vaknar kl 14.30 sen somnar jag om igen och vaknar 15. Sen myser vi lite. Runt 15.30 börjar jag göra mig i ordning för att åka och jobba någon timme. Fick världens skönaste tur så gör mig inget alls även om det tog emot väldigt mycket att lämna P och sängen Menmen snart har jag tjänat pengar och får gå hem! :)

Har även kollat på en liten grej, då jag nog vill byta riktning på arbete. Finns en massa i Stockholm som lockar, nagelterapeft, makeupartist eller något med hår. Fanns en utbildning som hade allt men kostade ca 80.000 men kanske är värt då det är det jag alltid velat jobbat med. Vet inte vad jag fick att jag skulle gå omvårdnad på gymnasiet när jag kunde flyttat till Sthlm på en gång. Menmen jag har ju alltid en utbildning så det är ju bra. Ambulansförare har jag också alltid velat bli men jag vill inte jobba helger det är inte kul, det är då man vill vara ledig och ha det skönt som alla andra. Men det lär ju ändras när jag blir äldre, aja vi får väll se!

//
Evelina




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback