Bada och Fotboll

Jobbat 7-16:15 idag, var in på hjultorget en sväng, kicks för att köpa rakgel och vaxstripes till benen. Och in på Hemköp och köpte crème fraîche och hundgodis i alla möjliga smaker. Sen hem till mamma och hämtade Mira som sover med oss i lägenheten i natt, det är mys.

Fick lax och potatis när jag kom hem smarrigt! Vi låg sen båda halvdöda i soffan bredvid varandra, hade ap ont i huvudet. Trotsade det och vi följde med på Ps träning. Pinsamma Mira ska naturligt vis följa med Patrik och byta om men just då så sparkar någon en boll och Mira i hundra tjugo efter den och sen vart det kaos. Hon lyssnade varken på mig eller P. Sen kom hon hel nöjd med en boll i munnen tillbaka efter att en annan spelare fått tag i hon. Haha skämdes lite lätt.. ;) hur kunde jag tänka att Det skulle gå att ha na lös på en fotbollsplan när hon är helt galen i bollar?! Men faktiskt så trodde jag att hon inte skulle våga bege sig ut bland ett tiotal stora killar och jaga fotbollar. Menmen då har vi lärt oss det iallafall.

Sen tog jag och M en tur i skogen, och gick naturligtvis vilse, vad annars? Så vi traskade runt i en dm gegga i kanske 20 minuter tills vi kom till stigen som jag trodde låg 5 meter från vägen vi tog av från men inte det nej typ 2km :))

När vi väl kom ut på stigen så gick vi ber tills Siljan och badade världens mysigaste stenstrand var det iaf. Lämnade naturligtvis mobilen i bilen så kunde inte ta ett kort men Mira satt sig så fint på en sten mitt i vatten och jag ångrar att mobilen ej var med! Hon badade en stund och plaskade på, var lite läskigt i början men sen så släppte det och hon slängde sig i vattnet och vart plaskblött och all gegga på tassarna försvann.

Sen åkte vi hem trötta och nu ligger jag och hon i sängen och P sitter i soffan och ska duscha! Sen ska vi ut på en promenad till innan vi får sova när M väl vaknar igen..

Yeayy imorgon är jag ledig! Skönt!

//
Evelina




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback